Sportovní kompresory pro motor do Audi
Narozdíl od turbodmychadla zvyšuje kompresor motoru v Audi plnící tlak okamžitě a bez turbo lagu. Jakmile sešlápneme plyn, je nám k dispozici veškerý točivý moment a auto ihned akceleruje. Z pohledu výkonu je tedy kompresor lepším řešením, z pohledu účinnosti však zaostává. Zatímco turbo je roztáčeno odpadními výfukovými plyny, kompresor je roztáčen od klikové hřídele a tím pádem sám výkon i spotřebovává.
Značky
Model automobilu Audi
Kompresor může být klasický lopatkový (vypadá podobně jako jedna polovina turbodmychadla), ale i šroubovicový nebo Rootsův s rotačními písty. Ať už je ale poskládán jakkoliv, vždy tlačí vzduch do sání motoru pod tlakem a tím pádem umožńuje použití většíno množství paliva a tím zvyšuje výkon a točivý moment automobilu.