Karbonové sání Eventuri pro Mini Cooper JCW GP3 (F56)
Špičková Karbonová sada přímého sání od britského výrobce Eventuri, s integrovaným vzduchovým filtrem pro Mini Cooper JCW GP3 (nárůst výkonu 15-18 HP) a Mini Cooper JCW Clubman včetně funkčního nasávače do kapoty.
Kit sání Eventuri se vyznačuje propracovaným patentovaným designem pro maximální optimalizaci toku vzduchu. Toto není obyčejný vzduchový filtr s tepelným štítem, ale unikátní sada s tvarem pouzdra, které usměrni tok vzduchu a zvýší účinnost turba.
Kategorie: | Eventuri karbonová sání |
---|---|
Značka vozu: | Mini |
Model: | JCW GP3 |
Typ produktu: | Kit sání |
Typ vozu: | F56 |
Kód: | EVE-JCWGP3-INT |
Karbonové sání Eventuri pro Mini Cooper JCW GP3 (nárůst výkonu 15-18 HP)
a Mini Cooper JCW Clubman 306 hp
Eventuri kit sání pro Mini Cooper JCW GP3 / JCW Clubman je dalším z kompletních systémů vedení nasávaného vzduchu do motoru. Jedná se o kompletně uzavřený kit sání, který zajišťuje, že turbodmychadlo nenasává horký vzduch z motorového prostoru. K zajištění dostatečného přísunu čerstvého vzduchu doplnilo Eventuri karbonový nasávač místo originálního dílu v kapotě. Nasávač Eventuri má větší průchodnost vzduchu. Výsledkem je snížení teploty nasávaného vzduchu oproti sériovému vedení a airboxu. Aby byl vzduch veden ideální cestou bez restrikcí a nežádoucích turbulencí v sání, používá i tento kit sání patentovaný venturi airbox s reverzně uloženým sportovním filtrem. Instalací sportovního kitu sání Eventuri je zajištěn zcela hladký průchod nasávaného vzduchu.
Tento kit sání Eventuri pro vozy Mini Cooper JCW GP3 / JCW Clubman sestává z řady komponentů vyrobených z prepreg karbonu výhradně pro tento konkrétní kit sání a to se specifickým účelem. Všechny součásti kitu byly vyvinuty a jsou vyrobeny dle těch nejvyšších standardů.
Kit sání Eventuri obsahuje:
- venturi airbox z karbonových vláken s integrovanou MAF trubicí
- sportovní vložka filtru Eventuri Gen2
- sací vedení z karbonových vláken
- nasávač čerstvého vzduchu do kapoty z karbonových vláken
- CNC frézovaná příruba pro MAF senzor
- přesně laserovaný ocelový držák
Karbonový airbox s integrovanou MAF trubicí
Samotný airbox se skládá vysoce propustného sportovního filtru, hliníkové příruby, ocelového laserem řezaného držáku a samotného airboxu z prepreg karbonu, který zahrnuje i MAF trubici pro umístění snímače. Díky specifickému tvaru airboxu s reverzně umístěnou vložkou filtru je nasávaný vzduch dokonale směrován do sací trubky. Tato pozvolná redukce bez ostrých přechodů vyvolává tzv. venturi efekt, kdy proudicí vzduch zrychluje a přitom si zachovává laminární proudění. Tento efekt je vysvětlen na obrázku níže.
Funkční karbonový nasávač do kapoty
Karbonový nasávač do kapoty je zcela určitě jedním z nejzásadnějších prvků karbonového kitu sání Eventuri a právě on byl důvodem, proč byl vývoj tohoto sání tak časově náročný. Sání na vozech Mini originálně nasává vzduch skrz masku chladiče a často s sebou tento vzduch nese teplo od vodního chladiče. Originální nasávač neslouží primárně k přívodu vzduchu do sání, ačkoliv má pod ním kapota motoru dva otvory. Eventuri se rozhodlo tyto otvory využít naplno a celý systém nasávače zcela přepracovalo. Jedná se o přímou náhradu, jejíž montáž probíhá zacvaknutím do originálních držáků. Nasávač je nově opatřen dvěma vstupními difuzory, které směrují vzduch skrz současné otvory přímo do sacího vedení. Množství vzduchu nasávaného skrz nasávač v kapotě roste spolu s rychlostí vozu, čímž je jeho teplota udržována na minimu a je zabráněno pronikání tepla do systému sání.
I samotný design nasávače byl oproti originálu pozměněn. Jeho horní kšilt je nyní prodloužený, aby kryl průzory vedení do sání a zároveň dodal vozu agresivnější vzhled. Díky výrobě z prepreg karbonu je nasávač také estetickým prvkem úpravy vozu. Aby byl efekt dokonalý, jsou karbonová vlákna směrována do tvaru písmene V pro symetrický vzhled.
Karbonový přívod vzduchu k airboxu
Originální sací vedení čerpá čerstvý vzduch pouze zpoza masky chladiče pomocí otvorů s omezeným průřezem. Po montáží sání Eventuri je nově vzduch přiváděn nejen zpoza masky, ale také pomocí dvojice přívodů vzduchu z nasávače v kapotě. I samotný průřez nasávače za maskou má znatelně větší rozměr, aby zajistil maximální přívod vzduchu k filtru. Nasávání z kapoty je pak důkladně utěsněno pomocí gumových těsnění, díky čemuž nedochází k pronikání teplého vzduchu do sání.
Odvoz vody ze systému sání
Poté co byl zajištěn dostatečný přívod chladného vzduchu, bylo třeba zajistit také odvod vody, která se do sání dostává nasávačem v kapotě. Přímý přístup vody do nasávače je zamezen protažením horního kšiltu, který nyní zasahuje přes oba otvory v kapotě. Voda, která se pak do nasávače dostane během jízdy je přirozeně odváděna pomocí výstupů těsně před filtrem.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.