Karbonové sání Eventuri pro Mercedes Benz W205 C63S AMG
Unikátní kompletní sada karbonového sání Eventuri včetně dvojice vzduchových filtrů pro Mercedes Benz C63S (W205). Sada obsahuje dva airboxy vyrobené ze 100% prepreg karbonu, unikátní filtrační vložky, CNC obráběné příruby vzduchových filtrů a mnoho dalších dílů specifivkých pouze pro toto konkrétní sání Eventuri.
Kategorie: | Vše pro zvýšení výkonu automobilu |
---|---|
Značka vozu: | Mercedes Benz |
Model: | C63S AMG |
Typ produktu: | Kit sání |
Typ vozu: | W205 |
Kód: | EVE-C63S-CF-INT |
Karbonový kit sání pro Mercedes-Benz C63S AMG
Nárůst výkonu sériového vozu: 10-12 k, 16-20 Nm
Nárůst výkonu u vozu s úpravou Stage 2: 22-30 k, 27-32 Nm
Porovnání průtoku vzduchu: 9826 l/m (sériový airbox) vs. 13252 l/m (Eventuri airbox)
Kit sání Eventuri pro Mercedes Benz C63S AMG W205 je výsledkem dlouhého a náročného vývoje a testování. Design sání měl splnit tři cíle:
1) zvýšit průchodnost vzduchu
2) snížit teplotu nasávaného vzduchu
3) odstranit restrikce a zdroje nežádoucího víření vzduchu
Pro splnění prvního cíle bylo nutné zcela využít prostoru pod kapotou vozu. Výsledkem je zlepšení průchodnosti vzduchu o celých 35% oproti sériovému sání. Splnění druhého cíle dosáhlo Eventuri plně uzavřenou konstrukcí sání. Uzavřená konstrukce sání je u C63S AMG naprostou nutností, protože sání se nachází v těsné blízkosti turbodmychadel. Posledního cíle bylo dosaženo přirozeně tvarovaným vedením vzduchu bez ostrých hran a restrikcí. Dokonce i jedinečné vložky vzduchového filtru navržené výhradně pro toto sání mají zaoblené rohy, aby nasávaný vzduch nikdy nekolidoval s ostrou hranou. To zajišťuje laminární proudění nasávaného vzduchu a jeho hladkou distribuci od filtrů k turbodmychadlům, která díky tomu mohou pracovat efektivněji. Výsledkem je lepší odezva na sešlápnutí plynu a znatelný nárůst výkonu i točivého momentu.
Systém přímého sání Eventuri pro Mercedes-Benz C63S AMG obsahuje řadu komponentů, které byly vyvinuty pro tento konkrétní model vozu a vyrobeny s maximální pečlivostí tak, aby sada dosahovala nejvyšších standardů.
Sada se skládá z těchto dílů:
- 2x horní díl airboxu z prepreg karbonu s výstupem do turba
- 2x spodní díl airboxu z prepreg karbonu s přechodem pro napojení plastových nasávání
- 2x unikátní vložka vzduchového filtru
- 4x CNC obráběná příruba pro vložky vzduchových filtrů
- 2x CNC obráběný příruba pro váhu vzduchu
- 4x CNC obráběné držáky
- 2x EPDM plastová nasávače vzduchu
- laserem řezané držáky
Sestava karbonových airboxů:
Karbonové airboxy sání pro Mercedes-Benz C63S se skládají každý ze dvou částí, které jsou horizontálně rozděleny vložkou sportovního filtru. Airboxy byly navrženy tak, aby naplno využily prostor pod kapotou vozu a zároveň poskytly zcela hladké vedení pro nasávaný vzduch až po turbodmychadla. Největší výzvou pro návrh airboxu bylo právě zvětšení objemu nasávaného vzduchu při tak stísněném prostoru, jaký poskytuje C63S AMG. Největšího nárůstu bylo dosaženo zejména na horním krytu, odkud je vzduch směrován do turbodmychadel.
Boční profil airboxů:
Při bočním pohledu na airbox Mercedesu C63S AMG je viditelné, že sériový airbox má velmi omezenou výšku v horní části, která klesá až k pouhým 23 mm. Oproti tomu, karbonové sání Eventuri disponuje v tomto kritickém místě výškou plných 56 mm, což znamená neuvěřitelný nárůst o 143% oproti sériovému airboxu. Velkou část v horním krytu pak také u sériového airboxu zabírá MAP snímač. Tento prostor je snímači věnován na úkor vnitřní kapacity airboxu a způsobuje další nežádoucí restrikci ve vedení vzduchu. Sání Eventuri tento snímač přemisťuje do zadní části horního krytu airboxu, což znamená, že celý objem airboxu je využit pro nasávaný vzduch.
Další přínos má na svědomí zvětšený vstup do spodní části airboxu. Ten má průměr plných 74 mm a zcela hladký povrch oproti 43 mm vstupu s nepraktickým žebrováním u originálního dílu.
Čelní profil airboxů:
Z čelního pohledu je restriktivní tvar originálního airboxu ještě zřetelnější. Opět je zde vidět snížení horní části sériového airboxu na 23 mm, což výrazně omezuje přívod vzduchu k turbodmychadlům. Sání Eventuri má naproti tomu výrazně zvětšený objem airboxu. Stejně tak je zvětšen i vstup vzduchu z přivodních nasávačů. Zatímco průřez originálního nasávání je 3800 mm2, vstup do sání Eventuri má průřez plných 7000 mm2.
Unikátní vložky vzduchového filtru:
Pro dosažení optimálního proudění nasávaného vzduchu navrhlo Eventuri unikátní sportovní filtry se zaoblenými rohy. Díky tomu nasávaný vzduch nikde nekoliduje s ostrými hranami, což často vede ke vzniku nežádoucích turbulencí. Samotný filtr není impregnován olejem kvůli velké citlivosti snímačů pro měření množství nasávaného vzduchu.
Při pohledu na spodní část airboxu Eventuri a její porovnání s originálním airboxem, je zcela evidentní rozdíl mezi použitím hranatého filtru a filtru Eventuri s oblými rohy.
CNC obráběné příruby pro uložení filtrů:
Zcela zásadním aspektem při použití panelového filtru místo kónusového je jeho pevné umístění v airboxu a dokonalé utěsnění za všech podmínek. Vzhledem k použití prepreg karbonu pro výrobu airboxů, nebylo by možné samotným karbonem dosáhnout požadovaných tolerancí přesnosti pro utěsnění filtru, jako tomu je u CNC obráběného dílu. Proto byly navrženy tyto CNC obráběné příruby z kovaného hliníku, které jsou eloxované do černé barvy. Tyto příruby jsou usazeny mezi jednotlivými díly airboxu a filtrační vložka je mezi nimi pevně uchycena a dokonale utěsněna.
Karbonové nasávače vzduchu:
Posledním komponentem v sestavě karbonového sání Eventuri pro Mercedes-Benz C63S AMG jsou karbonové nasávače vzduchu, které navazují na spodní část airboxu a díky pružnému napojení pomocí EPDM spojek zajišťují flexibilitu během pohybu motoru. Nasávače zajišťují plynulý přechoz z oválného průřezu na straně vstupu směrem ke kruhového průřezu na straně výstupu.
CNC obráběné držáky airboxu:
Pro uchycení airboxů v motorovém prostoru využívá Eventuri originální gumové uložení, které se vsazuje do těchto CNC obráběných držáků.
Každý díl karbonového sání Eventuri pro vozy Mercedes-Benz C63S AMG byl navržen, testován a vyron tak, aby výsledkem bylo sání, které nastaví zcela nový standard pro sání vzduchu platformy vozů Mercedes-Benz C63S AMG.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.