Eventuri karbonové vstupy do turba (turbo inlet) pro BMW M8 F92
Nerestriktivní a tepelně izolované karbonové vstupy do turbodmychadel (turbo inlety) Eventuri pro vozy BMW M8 F92. Hlavními přínosy tohoto vedení jsou zvětšený průměr, zlepšené proudění i kapacita vzduchu a zabránění pronikání tepla do sání před turbodmychadly.
Kategorie: | Eventuri karbonová sání |
---|---|
Značka vozu: | BMW |
Model: | M8 |
Typ produktu: | Kit sání |
Typ vozu: | F92 |
Kód: | EVE-F9XM5M8-CHG |
Karbonové turbo inlet vstupy do turbodmychadel pro BMW M8 F92
*Na některých fotografiích jsou vstupy do turba vyobrazeny společně s karbonovým sáním Eventuri, které je dostupné zvlášť. Vstupy jsou vhodné pro vozy BMW M5 F90 a BMW M8 F92. Je možné je kombinovat také se sériovými airboxy (karbonové sání Eventuri není podmínkou pro použití).
Vstupy do turba jsou perfektním doplněním pro sání Eventuri, které optimalizuje proudění vzduchu až k turbodmychadlům. Vstupy do turba Eventuri mají také zvětšený objem, přičemž svým průřezem přesně navazují na sání a udržují ho až k turbodmychadlům bez nežádoucích restrikcí. Oproti tomu tovární vstupy se okamžitě za sáním prudce zužují, což zvláště při vysokém plnicím tlaku představuje velkou restrikci. Se vstupy do turba Eventuri dosahuje vůz dříve maximálního plnicího tlaku.
Během vývoje jsme testovali také varianty se zvětšeným napojením mezi sáním a vstupy do turbodmychadel, ale přínos proti současné verzi byl neznatelný. Sání Eventuri pro BMW M5/M8 tak mohlo zůstat beze změn.
Karbonový turbo inlet Eventuri pro BMW M5 F90 / M8 F92 je kompletně vyroben z tepelně odolnohého prepreg karbonu a byl vyvynut spolu s dalšími díly pro plnění zcela konkrétního účelu a vyroben dle nejpřísnějších standardů. Sada turbo inlet vedení se skládá z následujících částí:
- 2x karbonový vstup do turbodmychadla
- CNC obráběné příruby pro napojení na turbodmychadla
- CNC obráběné adaptéry pro oddechový ventil
Vývoj vstupů do turba Eventuri
Během vývojové fáze jsme pracovali se dvěma verzemi a porovnávali jejich výkonnost. První verze počítala se stávajícím sáním Eventuri, případně se sériovým rozměrem airboxů a jejich vývody. Druhá pak počítala se zvětšením výstupů ze sání do turbo inletů. Obě sestavy byly vyrobeny do podoby prototypů a testovány na vysoce výkonném voze BMW M5 F90. Výsledky neukázaly žádný rozdíl ve výkonnosti, takže bylo rozhodnuto ponechat stávající sání v jeho podobě a pokračovat ve vývoji vstupů do turbodmychadel kompatibilních se sériovým rozměrem na straně napojení airboxů.
Porovnání se sériovými vstupy
Výkonnostní zisky vychází ze zlepšení proudění vzduchu do turbodmychadel, díky čemuž může vůz dříve dosáhnout maximálního plnicího tlaku v rozsahu otáček. Při pohledu na tovární vstupy do turbodmychadel, jsou rozdíly zřejmé na první pohled. Tam, kde se tovární vedení začne velmi rychle zužovat směrem k turbodmychadlům, vstupy Eventuri udržují svůj průměr až ke vstupu do turba, kde je redukován přímo v rámci hliníkové příruby. Celkový objem je tak mnohem větší než v případě továrních vstupů.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.