Racingline chladič 6 stupňové převodovky DSG DQ250 pro vozy VW/Audi platformy MQB
Racingline kompletní instalační sada s olejovým chladičem pro chlazení oleje automatické převodovky DSG typ DQ250 určená pro vozy koncernu Volkswagen/Audi/Seat/Škoda platformy MQB.
Category: | Sportovní olejové chladiče do Audi |
---|---|
Kód: | VWR29G7250 |
Unikátní sada olejového chladiče Racingline Performance pro automatické převodovky DSG DQ250 najde uplatnění u každého ostře používaného vozu platformy MQB s motorem 2.0 TSI, zejména s navýšeným výkonem nebo používaným v horkých podmínkách. Sada obsahuje vše potřebné pro instalaci včetně sendvičového adaptéru pro snadnou montáž.
Přenos většího výkonu a krouticího momentu přes převodovku DSG s sebou nese generování více tepla, které je třeba odvézt. Navýšení teploty oleje v převodovce totiž může přinést komplikace vedoucí ke snížení výkonu a možným problémům v řazení.
> Během ostré jízdy dojde snadno k přetížení továrního chladiče, který pracuje na principu olej/voda. Pokud olej není schopen předávat teplo a tím se ochlazovat, dochází k jeho degradaci a ztrácí lubrikační schopnosti. V takovém případě přistoupí jednotka k umělému snížení výkonu, aby převodovku chránila. Může se i prodloužit doba potřebná k přeřazení rychlostního stupně a v extrémním případě může vůz automaticky vyřadit rychlost.
> Tyto problémy řeší sada olejového chladiče převodovky přidáním náporového chladiče typu vzduch/olej, který se umisťuje na přední části vozu přímo v cestě proudění čerstvého vzduchu. V závislosti na způsobu použití vozu, okolní teplotě a stupni úprav snižuje tento chladič teplotu oleje v převodovce o 15 až 20 stupňů.
> Sada využívá chytré konstrukce kdy je zachován originální chladič, který je doplněn o termostatem ovládaný náporový chladič Racingline Performance. Termostat umožňuje oleji v převodovce rychlé a přirozené ohřátí oleje na provozní teplotu a až po dosažení vyšší teploty oleje se otevřením termostatu zapojí velký okruh s 10 řadým olejovým chladičem instalovaným na přední části vozu.
Jak je u Racingline Performance zvykem, celá sada je navržena tak, aby bez úprav pasovala na konkrétní typy vozu a obsahuje vše, co je pro instalaci třeba od samotného chladiče, přes sendvičový adaptér až po hadice a držáky. Narozdíl od většiny ostatních chladičů na trhu zachovává Racingline Performance tovární chladič a doplňuje jej o další vzduchem chlazený 10 řadý chladič.
JAKÉ JSOU VÝHODY PONECHÁNÍ TOVÁRNÍHO TYPU CHLADIČE:
> Převodový olej se rychle zahřívá na provozní teplotu, protože si vzájemně vyrovnává teplotu s chladicí kapalinou.
> U ostře používaných vozů však chladicí kapalina dosahuje vysokých teplot a ta pak přichází o schopnost dostatečně odvádět teplo od přehřátého oleje. Zde přichází na řadu termostatické ovládání. Termostat otevře nový okruh chladiče Racingline Performance a olej začne proudit i přes rozměrný 10 řadý chladič náporově chlazený čerstvým vzduchem.
SADA OBSAHUJE:
- Držáky olejového chladiče
- Opletené nylonové hadice AN10
- Kovový adaptér s termostatem
- Olejový chladič originální konstrukce olej/voda
- Přídavný olejový 10 řadý chladič Racingline
- Instalační materiál
Poznámka: Sada olejového chladiče převodovky je dodává se dvěmi sadami držáků podle použití buď na vozech Volkswagen Golf 7 a další vozy platformy MQB, nebo na voze Audi S3 8V.
POPIS CHOVÁNÍ PŘEVODOVKY DSG V ZÁVISLOSTI NA TEPLOTĚ
Ve chvíli, kdy olej v převodovce DS dosáhne teploty 138 stupňů, řídicí jednotka automaticky sníží krouticí moment, což znamená menší výkonnost vozu.V případě, že je vůz nadále vystaven ostrému zacházení a teplota oleje v převodovce dosáhne 145 stupňů, lamely spojky přijdou o požadovaný tlak kapaliny a převodovka se přepne do bezpečného režimu. V horkých letních měsících k tomu může dojít dokonce už během 15 minut jízdy na okruhu. To pak znamená dlouhé pauzy v depu kvůli nutnému chladnutí oleje.
Sada olejového chladiče pro automatické 6-stupňové převodovky DSG DQ250 je určena pro vozy:
- VW Golf 7 GTI 2013-16 5G
- VW Golf 7 R 2013-16 5G
- VW Golf 7 GTI ClubSport 2016 5G
- VW Passat 2.0 TSI B8 2015+ 3G
- VW Arteon 2.0 TSI 2017+
- Audi S3 2013-17 8V
- Audi TT 2.0 TSI III 2014+ 8S
- Audi TTS III 2015+ 8S
- SEAT Leon Cupra III 2014+ 5F
- Skoda Octavia vRS III 2014+ 5E
- Skoda Superb 1.8 / 2.0 TSI 2015+ B8 3V
Be the first who will post an article to this item!