Plastové sání Eventuri pro Mini Cooper S F56, verze vozu: před faceliftem
Sada přímého sání od britského výrobce Eventuri, s integrovaným vzduchovým filtrem pro Mini Cooper S (nárůst výkonu 8-15 HP) a Mini Cooper JCW (nárůst výkonu 15-27 HP).
Kit sání Eventuri se vyznačuje propracovaným patentovaným designem pro maximální optimalizaci toku vzduchu. Toto není obyčejný vzduchový filtr s tepelným štítem, ale unikátní sada s tvarem pouzdra, které usměrni tok vzduchu a zvýší účinnost turba.
Category: | Eventuri karbonová sání |
---|---|
Značka vozu: | Mini |
Model: | Cooper S |
Typ produktu: | Kit sání |
Typ vozu: | F56 |
Kód: | EVE-F56-PL-INT |
Plastové sání Eventuri pro Mini Cooper S (nárůst výkonu 8-15 HP) a Mini Cooper JCW (nárůst výkonu 15-27 HP) s karbonovým nasávačem do kapoty
Eventuri kit sání pro Mini Cooper S/JCW je dalším z kompletních systémů vedení nasávaného vzduchu do motoru. Jedná se o kompletně uzavřený kit sání, který zajišťuje, že turbodmychadlo nenasává horký vzduch z motorového prostoru. K zajištění dostatečného přísunu čerstvého vzduchu doplnilo Eventuri karbonový nasávač místo originálního dílu v kapotě. Nasávač Eventuri má větší průchodnost vzduchu. Aby byl vzduch veden ideální cestou bez restrikcí a nežádoucích turbulencí v sání, používá i tento kit sání patentovaný venturi airbox s reverzně uloženým sportovním filtrem. Instalací sportovního kitu sání Eventuri je zajištěn zcela hladký průchod nasávaného vzduchu.
Tento kit sání Eventuri pro vozy Mini Cooper S/JCW sestává z řady komponentů vyrobených z plastu a prepreg karbonu výhradně pro tento konkrétní kit sání a to se specifickým účelem. Všechny součásti kitu byly vyvinuty a jsou vyrobeny dle těch nejvyšších standardů.
Kit sání Eventuri obsahuje:
- venturi airbox z plastu
- sportovní vložka filtru Eventuri Gen2
- sací vedení z plastu
- nasávač čerstvého vzduchu do kapoty z karbonových vláken
- trubice s adaptérem pro MAF senzor obráběná na CNC
- přesně laserovaný ocelový držák
- silikonová spojka
Před objednáním sání se přesvědčte, kterou verzi MAF trubky pro senzor množství nasávaného vzduchu na voze máte. Facelift vozu proběhl v roce 2019 a jedním z poznávacích znamení jsou zadní světlomety se vzorem britské vlajky. Pokud je váš vůz z předělového roku 2019, je vhodné ověřit fyzicky tvar senzoru v trubce. Zaoblený tvar je pro modely před faceliftem. Modely po faceliftu mají hranatý otvor v MAF trubce (viz obrázek)
Samotný airbox se skládá vysoce propustného sportovního filtru, hliníkové příruby, ocelového laserem řezaného držáku a samotného airboxu z plastu (na obrázku vyobrazen v karbonu). Díky specifickému tvaru airboxu s reverzně umístěnou vložkou filtru, je nasávaný vzduch dokonale směrován do sací trubky. Tato pozvolná redukce bez ostrých přechodů vyvolává tzv. venturi efekt, kdy proudicí vzduch zrychluje a přitom si zachovává laminární proudění. Tento efekt je vysvětlen na obrázku níže.
Trubice s adaptérem pro MAF senzor byla přesně obrobena na CNC tak, aby odpovídala originálním parametrům a zamezila tak případným chybovým hlášením motoru. Originálně je tato trubka vedena v blízkosti výfukových svodů, což s sebou nese ziziko přenášení nežádoucího tepla. Aby byl tento negativní jev potlačen, byla trubka obalena neoprenovým štítem, který eliminuje pronikání tepla do sání.
Nasávač do kapoty je zcela určitě jedním z nejzásadnějších prvků karbonového kitu sání Eventuri a právě on byl důvodem, proč byl vývoj tohoto sání tak časově náročný. Sání na vozech Mini originálně nasává vzduch skrz masku chladiče a často s sebou tento vzduch nese teplo od vodního chladiče. Originální nasávač neslouží primárně k přívodu vzduchu do sání, ačkoliv má pod ním kapota motoru dva otvory. Eventuri se rozhodlo tyto otvory využít naplno a celý systém nasávače zcela přepracovalo. Jedná se o přímou náhradu, jejíž montáž probíhá zacvaknutím do originálních držáků. Nasávač je nově opatřen dvěma vstupními difuzory, které směrují vzduch skrz současné otvory přímo do sacího vedení. Množství vzduchu nasávaného skrz nasávač v kapotě roste spolu s rychlostí vozu, čímž je jeho teplota udržována na minimu a je zabráněno pronikání tepla do systému sání.
I samotný design nasávače byl oproti originálu pozměněn. Jeho horní kšilt je nyní prodloužený, aby kryl průzory vedení do sání a zároveň dodal vozu agresivnější vzhled. Díky výrobě z prepreg karbonu je nasávač také estetickým prvkem úpravy vozu. Aby byl efekt dokonalý, jsou karbonová vlákna směrována do tvaru písmene V pro symetrický vzhled.
Originální sací vedení čerpá čerstvý vzduch pouze zpoza masky chladiče pomocí otvorů s omezeným průřezem. Po montáží sání Eventuri je nově vzduch přiváděn nejen zpoza masky, ale také pomocí dvojice přívodů vzduchu z nasávače v kapotě. I samotný průřez nasávače za maskou má znatelně větší rozměr, aby zajistil maximální přívod vzduchu k filtru. Nasávání z kapoty je pak důkladně utěsněno pomocá gumových těsnění, díky čemuž nedochází k pronikání teplého vzduchu do sání.
Poté, byl zajištěn dostatečný přívod chladného vzduchu, bylo třeba zajistit odvod vody, která se do sání dostává nasávačem v kapotě. Přímý přístup vody do nasávače je zamezen protažením horního kšiltu, který nyní zasahuje přes oba otvory v kapotě. Voda, která se pak do nasávače dostane během jízdy je přirozeně odváděna pomocí výstupů těsně před filtrem.
Be the first who will post an article to this item!