Karbonové sání Eventuri pro Škoda Octavia 4 RS 245k
Špičková Karbonová sada přímého sání od britského výrobce Eventuri, s integrovaným vzduchovým filtrem. Kit sání Eventuri se vyznačuje propracovaným patentovaným designem pro maximální optimalizaci toku vzduchu. Toto není obyčejný vzduchový filtr s tepelným štítem, ale unikátní sada s tvarem pouzdra, které usměrní tok vzduchu a zvýší účinnost turba.
Category: | Vše pro zvýšení výkonu automobilu |
---|---|
Značka vozu: | Škoda |
Model: | Octavia 4 |
Typ produktu: | Kit sání |
Typ vozu: | RS |
Kód: | EVE-EA8884-GTI-INT |
Karbonový kit sání Eventuri pro Škoda Octavia 4 RS 245k
Sání Eventuri pro Škoda Octavia 4 RS 245k kompletně nahrazuje vedení vzduchu od nasávání za maskou chladiče až po turbodmychadlo. Po vzoru sání pro Audi RS3 využívá maximálně dostupného prostoru pod kapotou, aby zajistilo dostatek vzduchu pro všechny stupně úpravy vozu od sériového až po výrazně upravené vozy s hybridním nebo zcela nahrazeným turbodmychadlem. Sání Eventuri bylo navrženo tak, aby poskytlo maximální průchodnost vzduchu při udržení co nejnižší teploty nasávaného vzduchu. Každý jednotlivý díl sání byl navržen tak, aby zajišťoval vzduchu co nejpřímější cestu k turbu.
Originální vstupní vedení bylo zvětšeno z továrních 73 mm průměru na průměr 94 mm. Samotný filtr má pak v průměru celých 192 mm (7,5") a jeho filtrační plocha je neuvěřitelných 110000 mm2. Patentovaný airbox s obráceně umístěnou filtrační vložkou má maximální možnou kapacitu, kterou dovolil prostor pod kapotou Škody Octavia a svou konstrukcí podporuje laminární proudění vzduchu. A konečně, lapač čerstvého vzduchu za maskou chladiče uzavírá a utěsňuje samotný airbox a zároveň zvýšením v přední části získává další plochu pro nasávání, která je ekvivalentem dalšího přívodu vzduchu v průměru 7".
Poznámka: Na obrázku je sání vyobrazeno ve voze Volkswagen Golf 8 R.
Systém přímého sání Eventuri pro Škoda Octavia 4 RS 245k obsahuje řadu komponentů, které byly vyvinuty pro tento konkrétní model vozu a vyrobeny s maximální pečlivostí tak, aby sada dosahovala co nejvyššího výkonu i při použití na extrémně upravených vozech.
Sada se skládá z těchto dílů:
- patentovaný karbonový airbox s výstupem o průměru 94 mm
- vlastní sportovní filtr
- karbonové vedení vzduchu k turbu
- silikonová hadice s vnitřním průměrem 94 mm bez sekundárního výstupu
- laserem řezané držáky z nerezové oceli
Eventuri karbonový airbox:
Kompletní airbox sání Eventuri pro VW Golf 8 GTI se skládá z vysoce výkonného vzduchového filtru umístěného v karbonovém pouzdru s patentovaným tvarem, hliníkovým zaobleným hrdlem a laserem řezanými kovovými držáky. Samotný tvar airboxu zajišťuje hladké laminární proudění přímo k turbodmychadlu bez nežádoucích restrikcí nebo víření.
Princip patentovaného airboxu Eventuri je dobře viditelný na obrázku níže. Oproti běžným sáním, kde dochází k redukci mezi funkční plochou filtru a vedením vzduchu do motoru na extrémně krátké vzdálenosti, využívá Eventuri k přechodu mezi samotným filtrem a vedením vzduchu celou délku airboxu. Díky tomu nedochází na vstupu do vedení vzduchu k přetlaku a restrikci, ale vzduch proudí hladce k turbodmychadlu.
Kónusový vzduchový filtr:
Aby bylo dosaženo maximální průchodnosti vzduchu i pro extrémně upravené vozy, bylo třeba sání vybavit filtrem s dostatečnou filtrační kapacitou. Výsledkem je filtr s vnějším průměrem 192 mm (7,6") a jeho propustnost vzduchu v sání Eventuri je 25485 l/min. Samotné filtrační médium je vyrobeno dle certifikací ISO, aby byla zaručena filtrační schopnost v souladu s OEM standardy. Filtr není impregnován olejem.
Karbonové vedení pro přívod vzduchu:
Přívodní vedení do samotného airboxu je zajištěno rozměrným nasávačem, který zapadá na jedné straně do originálního vstupu čerstvého vzduchu na čelní straně vozu a na druhé přímo navazuje na airbox Evenuri. Na straně směřující k airboxu je nasávač opatřen pružným gumovým těsněním, díky kterému do airboxu neproniká horký vzduch z motoru. Zároveň umožňuje flexibilní pohyb sání během vibrací a výkmitů motoru. Samotný tvar nasávače pak naplno využívá volný prostor pod kapotou vozu a směruje maximální možné množství vzduchu do airboxu. Oproti standardní verzi sání je pak vstupní otvor zvětšen nad úroveň originálního krytu chladičové stěny a využívá tak většího množství čerstvého vzduchu za kapotou vozu.
Silikonová hadice k turbu:
Hadice na obrázku znázorňuje hadici pro vozy s turbodmychadlem Continental (verze pro turbo Garrett nemá výstup pro oddechvový adaptér).
Silikonová hadice Eventuri nahrazuje originální pružný díl. Plynule navazuje na 94 mm průměr na straně výstupu z airboxu (zvětšený oproti 73 mm u továrního dílu), který tak je o 60% větší v ploše průřezu. Tento průměr je udržený co nejdéle a poté se plynule redukuje na vstup do turba.
Be the first who will post an article to this item!