Eventuri karbonové sání pro Audi RSQ8 4.0TFSI 2022+
Špičkové karbonové sání Eventuri pro vozy Lamborghini Urus, Audi RSQ8, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a další s motorem 4.0TFSI V8 EA825 s dvojicí kónických filtrů pod přepracovaným karbonovým krytem, zvětšeným kolektorem a vstupy do turbodmychadel s ďúlkovaným vnitřním povrchem.
Category: | Vše pro zvýšení výkonu automobilu |
---|---|
Model automobilu Audi: | RS Q8 |
Značka vozu: | Audi |
Model: | RSQ8 |
Typ produktu: | Kit sání |
Kód: | EVE-4V8TT-CF-INT |
Karbonový kit sání Eventuri pro Audi RSQ8
(na obrázku vyobrazeno Lamborghini Urus se shodným motorem)
Nárůst výkonu při sériové ECU: + 14-20 k | + 23-28 Nm
Nárůst výkonu s úpravou Stage 1: + 25-28 k | + 27-31 Nm
Karbonové sání Eventuri pro motory 4.0TFSI V8 EA825 je kompletním redesignem továrního vedení vzduchu až k turbodmychadlům. Každý komponent včetně horního krytu je navržený tak, aby zásoboval turbodmychadla maximem čerstvého vzduchu bez restrikcí a díky tomu sání dosahovalo špičkových výsledků pro tuto platformu. Originální airbox omezoval proudění vzduchu svým objemem. Ten narostl díky použití nového horního víka z prepreg karbonu. Větší objem umožnil také použití větších vzduchových filtrů. Konkurenční výrobci do krytu zpravidla nezasahují a zůstává jim tak omezený prostor pro vzduchové filtry a pracují s menší zásobou vzduchu.
Součástí sání jsou také zvětšené vstupy do turbodmychadel. Ty jsou oproti originálním zvětšené o 43% v průřezu a mají unikátní vnitřní povrch s ďůlkováním (technologie podobná jako u golfového míčku), který omezuje tření při proudění vzduchu. Vzduch zachycený v ďůlkách vytvoří polštář, po kterém může další vzduch hladce proudit přímo do turbodmychadel.
Systém přímého sání Eventuri pro Audi RSQ8 obsahuje řadu komponentů, které byly vyvinuty pro tento konkrétní model vozu a vyrobeny s maximální pečlivostí tak, aby sada dosahovala nejvyšších standardů.
Sada se skládá z těchto dílů:
- zvětšený karbonový horní kryt
- karbonový kolektor vzduchu z obou filtrů
- 2x vstup do turbodmychadla s ďůlkovaným vnitřním povrchem
- 2x rozměrný kónický vzduchový filtr
- 2x flexibilní hadice
- CNC obráběné oodechové porty a zesílení pro uchycení hadice
Zvětšený kryt airboxu:
Originální kryt airboxu se ukázal jako velmi limitující hned v několika ohledech. Na straně výstupu omezoval vedení vzduchu z kolektoru a tím i množství vzduchu proudícího k turbodmychadlům. Dále omezoval samotný objem airboxu jako zásobníku pro nasávaný vzduch. A v neposlední řadě limitoval rozměry použitého filtračního média. Zvětšením krytu mohl být podstatně zvětšen výstup v podobě kolektoru, který svádí vzduch k jednotlivým vstupům do turbodmychadel a také bylo možné použít větší vzduchové filtry. Kryt je vyroben ze 100% prepreg karbonu a montuje se na tovární úchyty.
Karbonový kolektor a vzduchové filtry:
Kolektor svádí vzduch nasátý dvojicí rozměrných filtrů do jednotlivých vstupů do turbodmychadel. Originální díl je výraznou restrikcí ve vedení vzduchu, zatímco nově navržený díl díky svým rozměrům účinně přivádí velké množství vzduchu k turbodmychadlům bez nežádoucích restrikcí. Samotný tvar kolektoru také umožnil nahradit tovární filtr dvojicí kónických vzduchových filtrů s větší filtrační plochou.
Vstupy do turbodmychadel:
Jako nejvíce restriktivní díl se v originálním sání ukázaly vstupy do turbodmychadel. Nejen, že měly malý vnitřní průměr, ale jejich součástí také byly flexibilní díly, které vytvářely nežádoucí turbulence přímo před samotnými turbodmychadly. Pro omezení těchto turbulencí mají tovární vstupy deflektory pro směrování vzduchu, nicméně ty představují další restrikci ve vedení vzduchu. Vstupy Eventuri jsou bez flexibilní části, díky čemuž mohl jejich vnitřní objem výrazně narůst. K turbům je tak nyní přiváděn dostatek čerstvého vzduchu pro jejich rychlý nástup.
Vývoj vstupů do turbodmychadel se v tomto bodě mohl zastavit, ale Eventuri posunulo hranice ještě dále a pro Lamborghini Urus a další modely s motorem 4.0TFSI navrhlo vstupy se speciálním šůlkovaným vnitřním povrchem, které byly poprvé využity u sání pro BMW M3/M4 G8x. Jednotlivé ďůlky v sobě zachytí vzduch a vytvoří v podstatě polštář, po kterém další vzduch proudí lépe a bez povrchového tření.
Během vývoje bylo otestováno několik různých tvarů vstupů do turbodmychadel, než byl vybrán ten finální, který prokázal nejvyšší možnou kapacitu pro průchod vzduchu. Pro testování byl mimo jiné používán také pokročilý CFD software znázorňující optimální proudění plynů a kapalin.
Be the first who will post an article to this item!