DO88 charge cooler manifold MERA pro BMW G-Serie (B58) 40i / Toyota GR Supra A90

Zvyšte výkon svého motoru B58 s mezichladičem MERA do88! Tento špičkový mezichladič vzduch-voda s jádrem Garrett Motorsport nabízí lepší chlazení a průtok vzduchu, což zvyšuje výkon a spolehlivost. Navržen pro snadnou instalaci, kompatibilní s původním krytem motoru a nabízí možnosti vstřikování paliva nebo metanolu.

Skladem u dodavatele
Kód: ICM-430-G
Značka: DO88
86 900 Kč
Kategorie: Intercoolery a vedení do BMW
Model automobilu BMW: řada 2 G42 240i, řada 3 G20, Z4 G29
Model automobilu Toyota: Supra GR

Zvyšte výkon svého motoru B58 s mezichladičem MERA do88!

Pozadí
Motor B58, představený s řadou F-series před několika lety, se ukázal jako výjimečný motor, schopný vysokých výkonů a s vynikajícím charakterem. Nicméně existuje několik slabých míst, která je třeba řešit, jak z hlediska výkonu, tak spolehlivosti. B58 je vybaven vodním mezichladičem vzduch-voda, který je spojen s čelním výměníkem (vodním radiátorem). Tento výměník ochlazuje vodu, která cirkuluje skrze mezichladič vzduchu, čímž napomáhá odvádět teplo z nasávaného vzduchu před jeho vstupem do motoru. Mezichladič vzduchu je integrován do sacího potrubí na motoru B58, což z něj činí složitou a kompaktní konstrukci, která vyžaduje přesnost při návrhu i výrobě od nás jako výrobce aftermarketových dílů.

Problémy s továrními komponenty
Majitelé upravených motorů B58 se často setkávají s problémem rychlého přehřívání mezichladiče vzduchu, zejména při použití na závodních tratích. Zvýšené teploty nasávaného vzduchu mohou způsobit, že řídicí jednotka (ECU) sníží výkon nebo dokonce přepne vůz do nouzového režimu. I při běžné sportovní jízdě se mohou vyskytnout podobné problémy.

Navíc tovární přímý vstřikovací systém, přes své výhody, není vhodný pro vysokovýkonné aplikace nebo použití s palivem obsahujícím ethanol. Pro možnost vstříknout více paliva se mnoho majitelů uchyluje k instalaci distančních podložek pro vstřikovače mezi sací potrubí a hlavu válců. Nevýhodou tohoto řešení je, že vstřikovače jsou umístěny v nevhodném úhlu, což způsobuje, že palivo naráží na stěny sacích kanálů a může dojít k hromadění paliva.

Stejně jako je tomu často u továrních komponentů, při snaze dosáhnout vysokých výkonů se mohou stát omezujícími, zejména pokud jde o průtok vzduchu. Tovární (OE) sací potrubí je jedním z těchto komponentů, které nejen omezují průtok vzduchu, ale také představují významné riziko prasknutí při vysokém tlaku, kvůli své plastové konstrukci.

Řešení do88
Tento výkonný mezichladič vzduchu je součástí naší řady MERA! MERA znamená více: více chlazení, lepší průtok vzduchu, vyšší výkon. Prostě MERA!

Jádro Garrett Motorsport
Naše potrubí MERA je vybaveno vzduch-voda jádrem s designem Bar&Plate, které vyrábí renomovaná firma Garrett Motorsport, jež je etalonem kvality a výkonu. Konstrukce obsahuje tenké, hustě uspořádané chladicí lamely, které poskytují mimořádně účinný přenos tepla. Jádro je přesně 102 mm (4 palce) silné, což maximalizuje jeho účinnost pro tuto konkrétní aplikaci. Jak vlastnosti vzduchových, tak vodních lamel byly pečlivě zhodnoceny, aby bylo dosaženo ideální rovnováhy mezi optimálním chlazením a průtokem vzduchu.

Inovativně navržené litinové nádrže
Nádrže jsou navrženy tak, aby rovnoměrně distribuovaly chladicí vodu i vzduch po celém jádře prostřednictvím pečlivě navržených litinových nádrží. Vývoj těchto nádrží zahrnoval komplexní proces, včetně 3D skenování, několika iterací návrhu následovaných analýzou proudění (CFD) a 3D tiskem, než jsme dosáhli finálního prototypu. Rozhodli jsme se pro litinové nádrže místo CNC obrábění, protože lití umožňuje vytvoření složitějších tvarů, které lépe splňují požadovanou funkci. Pro nás má maximální výkon přednost před pouhým vzhledem.

Kompatibilita s krytem motoru
Klíčovým cílem během vývoje našeho mezichladiče do88 bylo zajistit kompatibilitu s původním krytem motoru. Samozřejmě, že nadšenci preferují zachovat původní vzhled svého motorového prostoru, pokud je to možné. S tímto vědomím jsme věnovali značné úsilí tomu, aby náš mezichladič nejen poskytoval výrazný výkonový upgrade, ale také se vešel pod kryt motoru. Dokonce jsme zvládli náročný úkol integrovat naši pomocnou palivovou lištu pod kryt motoru. Detail je důležitý, a tato jedinečná vlastnost odlišuje do88 kit od konkurence. Vysokovýkonné sestavy bývají vytvářeny nadšenci, kteří si cení jak vzhledu, tak výkonu bez kompromisů.

Klíčové vlastnosti
Univerzální design potrubí: Od vstřikování paliva až po úpravy výkonu
Náš výstupní tank potrubí je předem připraven pro instalaci pomocného vstřikování paliva. Součástí je speciální palivová lišta s vnitřními závity AN-8, kterou lze snadno připevnit k výstupnímu tanku. Navrhli jsme ji pro kompatibilitu s vstřikovači Injector Dynamics ID1050x-34-14 nebo Bosch EV14 Compact (K). Pokud se rozhodnete nepoužívat vstřikování paliva, poskytujeme záslepky pro vstřikovače. Každý sací kanál na výstupním tanku je navíc vybaven portem 1/8" NPT, vhodným pro vstřikování oxidu dusného nebo metanolu – což je běžná úprava výkonu pro motor B58 (zátky jsou součástí balení).

Další měřicí a podtlakové porty
Na straně sacího tanku jsme integrovali podložku se třemi porty přímo do odlitku. Tato funkce nabízí flexibilitu pro měření dalších parametrů nebo jako zdroj podtlaku. Pokud tyto porty nevyužijete, jsou součástí balení záslepky. Dva porty 1/8" BSPT jsou strategicky umístěny na vrcholu zadní vodní nádrže. Tyto porty mají dvě funkce: mohou být použity pro monitorování teploty vody nebo sloužit jako odvzdušňovací porty pro účinné odvzdušnění sacího potrubí. Pro vaše pohodlí jsou v balení zahrnuty i záslepky.

Pokročilé řízení tepla
Součástí sacího potrubí je speciální tepelně izolační podložka, která je navržena tak, aby izolovala hliníkové sací potrubí od tepelného přenosu z hlavy válců. Tato podložka účinně snižuje teplotu nasávaného vzduchu (IAT), zlepšuje účinnost mezichladiče a pomáhá minimalizovat problém s přehříváním. Na rozdíl od plastového OE sacího potrubí je mezichladič do88 vyroben z hliníku, který snáší vyšší tlak. Tepelně izolační podložka snižuje tepelný přenos, který je typický pro hliníkové komponenty. Podložka obsahuje robustní těsnění díky speciálním FKM-silikonovým O-kroužkům, které jsou instalovány v přesně frézovaných drážkách pro bezpečné upevnění. Tento přístup poskytuje výrazně lepší těsnění než jiné metody konkurence, které často spoléhají na méně spolehlivá těsnící média.

Součásti a uzávěry pro přizpůsobení potrubí
Pokud si přejete uzavřít připojení podtlaku klikové skříně na výstupním tanku potrubí, je součástí balení speciální zátka pro tento účel. Dále je přiložen uzávěr pro zavření odvzdušňovacího připojení palivové nádrže na sacím tanku potrubí. Tyto porty se běžně uzavírají pro vyšší výkon, proto jsou tyto součásti zahrnuty.

Podrobnosti o produktu:

  • Využívá vysoce výkonné motorsportové jádro Bar&Plate od Garrettu, 102 mm (4 palce) silné, s 11 řadami pro chlazení vody oproti 6 řadám u OE.
  • Nižší teplota nasávaného vzduchu za stejných podmínek: 23°C oproti OEM 41°C.
  • Více vzduchu do motoru, méně protitlaku a lepší průtok vzduchu! Průtok vzduchu při tlakovém poklesu 0,1 bar / 1,45 psi: 874 CFM (595 CFM), což je o 47 % více!
  • Maximální nárůst výkonu: 5 hp, měřeno na autě s bootmod3 Stage 2+ (BMW 340i 2017).
  • Nejvyšší nárůst výkonu ve středních otáčkách: 18 hp!
  • Nejvyšší nárůst točivého momentu: 28 Nm!
  • Navrženo pomocí SolidWorks a CFD (Computational Fluid Dynamics).
  • Snadný přístup k olejovému filtru pro rychlé výměny oleje – není nutné odstraňovat potrubí při každé výměně.
  • Integrovaná podložka pro senzory se třemi porty 1/8" NPT pro měření dalších parametrů (zahrnuty jsou i zátky).
  • Součástí je palivová lišta pro pomocné horní vstřikování paliva.
  • Zahrnuty zátky pro každou vstřikovací trysku.
  • Individuální porty 1/8" NPT na vrcholu každého sacího kanálu pro vstřikování oxidu dusného nebo metanolu (včetně zátky).
  • Individuální odvzdušňovací porty 1/8" BSPT pro oba vstupní/výstupní vodní připojení na zadní straně potrubí pro snadné odvzdušnění systému (včetně zátky).
  • Plug-and-play design, nevyžadující žádné úpravy při instalaci.
  • Součástí jsou všechny nezbytné držáky pro různé komponenty, jako jsou kabelové svazky a kryt motoru.
  • Možnost instalace s OE nebo aftermarketovými kryty motoru (s OE připojením).
  • Tepelně izolační podložka je součástí balení, navržená k izolaci hliníkového sacího potrubí od tepelného přenosu z hlavy válců.
  • Vlastní vysoce kvalitní FKM-silikonové O-kroužky jsou součástí jak pro tepelně izolační podložku, tak pro sací potrubí (celkem 12 kusů).

Kompatibilita:

Toyota GR Supra MK5 (A90)
Engine: B58 Gen 2
Model years: 2019 -

BMW 2' M240i M240iX (G42)
Engine: B58 Gen 2
Model years: 2021 -

BMW 3' M340i M340iX (G20 G21)
Engine: B58 Gen 2
Model years: 2018 -

BMW 4' M440i M440iX (G22 G23 G26)
Engine: B58 Gen 2
Model years: 2021 -

BMW 5' 540i 540iX (G30 G31)
Engine: B58 Gen 2
Model years: 2018 -

BMW 6' 640i 640iX (G32)
Engine: B58 Gen 2
Model years: 2018 -

BMW 7' 740i 745e (G11 G12)
Engine: B58 Gen 2
Model years: 2018 -

BMW 8' 840i 840iX (G11 G12)
Engine: B58 Gen 2
Model years: 2018 -

BMW X3 M40iX (G01)
Engine: B58 Gen 2
Model years: 2018 -

BMW X4 M40iX (G02)
Engine: B58 Gen 2
Model years: 2018 -

BMW X5 40iX (G05)
Engine: B58 Gen 2
Model years: 2017 -

BMW X6 40iX (G06)
Engine: B58 Gen 2
Model years: 2018 -

BMW X7 40iX (G07)
Engine: B58 Gen 2
Model years: 2017 -

BMW Z4 M40i (G29)
Engine: B58 Gen 2
Model years: 2017 -

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

DO88 je švédská společnost, která se specializuje na vývoj a výrobu vysoce kvalitních komponentů pro automobilový průmysl, zaměřených zejména na chladicí systémy a zlepšení výkonu motorů. Jejich produkty jsou navrženy tak, aby splňovaly požadavky jak profesionálních závodních týmů, tak i běžných automobilových nadšenců, kteří chtějí zlepšit výkon svého vozidla. Společnost je známá svou precizností a používáním prvotřídních materiálů, které zajišťují vysokou spolehlivost a dlouhou životnost jejich komponentů.

Jedním z hlavních produktů společnosti DO88 jsou chladicí systémy, včetně intercoolerů, chladicích hadic, a radiátorů. Tyto komponenty jsou navrženy tak, aby zlepšily tepelnou účinnost motoru a tím zvýšily jeho výkon. Intercoolery od DO88 jsou oblíbené zejména u majitelů turbomotorů, protože snižují teplotu vzduchu přicházejícího do motoru, což vede k lepšímu spalování a vyššímu výkonu. Chladicí hadice jsou vyráběny z odolných materiálů, jako je silikon, což zajišťuje jejich odolnost vůči vysokým teplotám a tlaku.

Kromě chladicích systémů nabízí DO88 také produkty pro optimalizaci sání a výfukových systémů. Patří sem například vysoce výkonné vzduchové filtry a trubky, které zajišťují lepší proudění vzduchu do motoru. Tím se zvyšuje efektivita motoru a dochází ke zlepšení celkového výkonu vozu. Výfukové komponenty od DO88 jsou navrženy tak, aby snížily zpětný tlak a umožnily rychlejší odvod spalin, což má pozitivní vliv na akceleraci a spotřebu paliva.

Společnost DO88 si vybudovala silnou reputaci mezi automobilovými nadšenci i profesionálními řidiči díky neustálému vývoji a inovacím. Jejich produkty jsou testovány v extrémních podmínkách, aby splňovaly nejvyšší standardy kvality a výkonu. Díky svému závazku k neustálému zlepšování a přizpůsobování produktů specifickým potřebám zákazníků, se DO88 stala jedním z předních dodavatelů aftermarketových automobilových komponentů po celém světě.